مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 بهمن 1401 ساعت 11:112023-02-10سياسي

روایت فجر| خانوک بر مدار انقلاب/ جشن عروسی فرصتی برای تجمع علیه رژیم ستمشاهی


خبرگزاری فارس _ کرمان؛ آمنه شهریارپناه: از درب ویژه خواهران وارد مسجد می شود، عکس شاه را روی منبر می بیند، آن را برمی دارد و به سمت خیابان پا تند می کند، دورخیز کرده و عکس را تا آنجا که قدرت دارد پرت می کند و می گوید: جای سگ روی منبر نیست.

 کدخدای محل هشدارش می دهد و از عاقبت این کار آگاهش می کند، اما این شیرزن خانوکی بدون ترس شانه ای بالا می اندازد و همان طور که وارد مسجد می شود در جواب کدخدا می گوید: هرکار خواستند انجام دهند.

 این شیرزن خانوکی در محله شان کارهای مهمی می کرد، غسال بود، مامایی می کرد، بیطار بود، بالای سر مریض می رفت، یتیم نوازش می کرد، در آن دوران اینها کارهای بزرگی بودند.

 حالا بعد از سال ها پسرش با افتخار آن صحنه ها را تعریف می کند، وقتی از مادرش سخن می گوید، چشمانش برق می زند و ذوق زدگی از صدایش نمایان می شود.

 نامش سید ابراهیم است.

مادرش را سردسته زنان انقلابی روستا معرفی می کند، از شجاعت کم مثالش می گوید و از حضور پروپاقرص این بانوی خانوکی در راهپیمایی ها و مراسم های مبارزان انقلاب در کرمان پرده بر می دارد.

 اگر نمی گفت هم معلوم بود، وقتی فرزندانش، دختر و پسر در هشت، نُه سالگی پا به جریانات انقلابی می گذارند، مشخص می شود در دامن چه مادری بزرگ شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت فجر| خانوک بر مدار انقلاب/ جشن عروسی فرصتی برای تجمع علیه رژیم ستمشاهی

روایت فجر| خانوک بر مدار انقلاب/ جشن عروسی فرصتی برای تجمع علیه رژیم ستمشاهی